Bright Organizing bestaat 2 jaar!

Bright Organizing bestaat 2 jaar!

5 februari 2020 Geen categorie 0

Hoe spannend vond ik het twee jaar geleden om als professional organizer te gaan starten. In een voor mij nieuw beroep, zonder netwerk waar ik al op kon bouwen. Maar wel vol vertrouwen dat ik wat te bieden had. Dat ik mensen echt kan helpen met datgene waar ik goed in ben en blij van word. Rust en ruimte creëren door slim op te ruimen en slim te organiseren.

Nu heb ik een hekel aan acquisitie doen en vind ik dat mond-op-mond-reclame de beste reclame is. Maar dan moet men mij wel leren kennen. En dat is gelukt! Nadat ik een contract bij de regio Zuidoost Utrecht afsloot voor het bieden van individuele begeleiding (WMO), kreeg ik al snel mijn eerste cliënt. Het balletje is gaan rollen en de ene medewerker van het Sociaal Team raadde me aan bij de andere. En een woonbegeleider die inviel bij een cliënt van mij, zag wat ik deed en trok bij een ander Sociaal Team aan de bel.

Nu twee jaar later heb ik cliënten in de gemeenten Zeist, Driebergen, De Bilt, Bunnik en Hilversum en is mijn agenda goed gevuld. Wat een heerlijk gevoel is dit! Dat ik wekelijks blije gezichten zie, opluchting omdat ik ze weer een stapje verder heb kunnen helpen. En hoe leuk is het dat iedere cliënt totaal anders is. ADHD, autisme, psychiatrische problematiek, meerbegaafd of minderbegaafd. Iedere persoon is uniek. Ik voel mij vaak een kameleon die telkens weer haar manier van begeleiden aanpast aan de situatie en aan de cliënt. En hoe mooi is het dat cliënten mij het vertrouwen geven om hen te mogen helpen. Mensen die soms niemand in huis laten, laat staan aan hun spullen komen. Soms gaat het snel, soms gaat het langzaam. Maar ook de kleine stappen geven voldoening.

Mooi is ook dat de medewerkers van de verschillende sociale teams zoveel vertrouwen hebben in Bright Organizing, dat ik collega’s moest zoeken om alle aanmeldingen aan te kunnen. Afgelopen jaar ben ik gaan samenwerken met Hetty Zieleman en Amber Kokhuis. Twee organizers die ook vol enthousiasme en met het hart op de goede plaats cliënten ondersteunen. 

Daarnaast heb ik regelmatig intervisie met de leukste collega’s uit het veld die ik heb leren kennen. Hoe fijn is het dat we elkaar helpen bij de moeilijke momenten in het werk. En daardoor met zijn allen iedere keer weer bij leren en verder groeien als professional organizer en opruimcoach! 

Wat een mooi werk heb ik toch! Dank aan alle cliënten, medewerkers van sociale teams en collega-organizers voor iedere dag dat ik met jullie en voor jullie mag werken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *